niedziela, 11 sierpnia 2013

[Motoryzacja]Nieparująca i niezamarzająca szyba. Prawdziwa możliwość czy marzenie ściętej głowy?

Statystycznie większość Polaków parkuje auta pod gołym niebem. Z czym kojarzy się takim kierowcom okres zimowy? Wszystkich ich czeka cykliczne drapanie i odśnieżanie zamarzniętych szyb. Technika rozwija się całkiem szybko i naukowcy prowadzą mocno zaawansowane badania nad rozwiązaniem tego problemu. Cała koncepcja opiera się na tym, aby auto szyby samochodowe przykryć bardzo cienką, przeźroczystą warstwą tlenku cynkowo - indowego. Tak zabezpieczona szyba nie powinna parować, a do temperatury minus 18 stopni Celsjusza nie może zamarzać. Większość nowych, rewolucyjnych technologii ma swoje słabe strony. Nie inaczej jest w tym przypadku. Auto szuby samochodowe pokryte warstwą tlenku cynkowo - indowego zatrzymują fale radiowe i telefonii komórkowej. Naukowcy w pocie czoła pracują nad rozwiązaniem tego problemu. Obecnie wiele ludzi ma problem z zamarzającymi szybami. Musimy pamiętać, aby delikatnie obchodzić się z szybami pokrytymi warstwą lodu. Puki co zostaje nam miotełka do odśnieżania i zdrapywania lodu. Bardzo łatwo w takich sytuacjach doprowadzić do pęknięcia szkła. Wtedy wymiana szyby przedniej staje się koniecznością. Możemy także wspomagać się preparatami chemicznymi, które pomagają roztopić lód. Róbmy jednak wszystko z głową i delikatnie. Wszak z pękniętą szybą nie wolno jeździć. A wymiana szyby przedniej zajmuje sporo czasu i trochę pieniędzy. Tags:motoryzacja, auto szyba, samochód, auto, warsztat samochodowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.